Superliga Romaniei De ce nu s-a adaptat Cătălin Cîrjan la Rapid
Ionuţ Voicu, team-managerul celor de la Rapid, a...
Întrebat ce este, de fapt, sponsorship manager-ul, Daniel Carciug a glumit şi a spus că "eşti al treilea patron". Ulterior, a intrat şi în detalii. "Sunt trei procese, tehnic vorbind. Atragerea de sponsori, livrarea a ceea ce scrie în contract, şi apoi încasarea banilor de la sponsori. Însă, dacă e să nuanţăm, discutăm despre un departament de vânzări care vinde produsele de publicitate ale clubului.
Sunt undeva la 30 de sponsori la club, dar ar fi bine să definim un pic treaba asta. Nu e neapărat vorba doar de sponsorship, sunt trei tipuri de contracte. E cel de sponsorizare, în care banii vin către un ONG, o fundaţie. Apoi discutăm despre publicitate şi în al treilea tip de contracte discutăm despre barter. Toate aceste tipuri de contracte sunt denumite sponsorship. În momentul de faţă, la Rapid avem 32 de contracte, de la cei mai mari la cei mai mici", a mai spus acesta.
"E foarte interesant să vezi cum devine un brand atractiv. Eu îmi aduc aminte cum se comportau sponsorii în relaţia cu mine, dar şi eu cu ei, în Liga 2. În primul sezon de Liga 2 am venit la Rapid, şi a fost crâncen. Încercam să am discuţii cu sponsorii din trecut, ai vechii entităţi. Nu neapărat că nu mă tratau nepotrivit, dar nu erau interesaţi, pur şi simplu. Şi atunci mi-am dat seama, împreună cu colegii mei, că trebuie să lucrăm la brand, care e primul nostru produs. Din brand derivă celelalte produse, ticketing, merchandising, vânzare de jucători. Şi atunci noi încercăm să cultivăm o esenţă a brandului, pe care mai apoi să o putem monetiza.
Modul în care facem asta e pur şi simplu pe baza unei asocieri pozitive cu clubul Rapid", a mai declarat Daniel Carciug pentru DC Sport.
"Ce ne-a ajutat foarte mult în a da praful de pe brandul Rapidului a fost promovarea, în primul rând. Să construieşti un brand în Liga 3 e complicat. O vei face, dar până la o anumită dimensiune. De asta e bine să nu arzi etapele. La nivel de Liga 3 eşti un club care se adresează zonei locale, sau a unui cartier. La Liga 2 te extinzi către regiune şi în Liga 1 te extinzi la nivel naţional. Ce am făcut noi a fost să definim şi să creştem relaţia cu copiii. În Liga 2, în fiecare deplasare, vizitam ceva din zona de copii din acel oraş. Le duceam cadouri, eşarfe, ca să punem brandul Rapidului în faţa copiilor. Pentru că obiectivul nostru nu este să fim un brand tare doar acum. Dacă e să ne raportăm la viitor, obiectivul nostru este ca în 2050 să fim cel mai popular club din România. Nu suntem acum, dar suntem în drum spre acel obiectiv. Dincolo de copii, avem stadionul. Ăla este un produs al clubului care ajută la creşterea dimensiunii brandului. Apoi discutăm de relaţia pe care o are fiecare angajat cu colaboratori, suporteri, şi aşa mai departe. Sponsorship-ul are în componenţă şi această nuanţă de ambasador", a completat el.
VEZI MAI MULTE ÎN VIDEO:
Ionuţ Voicu, team-managerul celor de la Rapid, a...
FCSB a pierdut în faţa celor...
Cristi Ganea a jucat la FCSB înainte de a reveni la...
FC Rapid a decis organizarea...
Ionuţ Voicu, team-managerul celor de la Rapid, a...
FCSB a pierdut în faţa celor...
Cristi Ganea a jucat la FCSB înainte de a reveni la...
George Puşcaş nu a fost chemat...