Superliga Romaniei Marius Șumudică, despre accederea în play-off a Rapidului: „E un sentiment de fericire”
După victoria Rapidului în...
Acum, obiectivul Rapidului este ca întregul clubul să devină sustenabil şi, într-un final, să poată funcţiona fără să aibă neapărată nevoie de aportul financiar al unui patron. Obiectivul acesta a fost enunţat de Dan Şucu în urmă cu câteva luni, însă a fost întărit şi într-un interviu exclusiv DC Sport de către Daniel Carciug, sponsorship manager-ul echipei.
"Noi ne propunem, şi e un obiectiv al întregului club, ca în următorii ani, maximum 5 ani, să devenim sustenabili 100%, chiar către profitabil. Ceea ce nu înţeleg suporterii, dar şi marea masă a oamenilor de fotbal, este că patronii nu pot veni să bage bani la nesfărşit. E ca atunci când ai o pasiune. Dar câţi bani poate să bagi bani în pasiunea aia? Şi atunci, pasiunea aia trebuie să o converteşti într-un business. Şi asta încercăm noi să facem la Rapid, având precedentul dureros al falimentului.
Cred că falimentul a fost cea mai benefică lecţie, dar în acelaşi timp cea mai mare umilinţă pe care a avut-o Rapid. Şi cred cu tărie că este cea mai mare umilinţă prin care poate trece un club de fotbal. Din acest motiv, noi nu vrem să mai repetăm acea experienţă şi ne concentrăm ca în următorii ani nu doar sponsorshipul să crească, ci toate liniile de venit ale clubului să crească.
Dacă e să ne raportăm la sume, pentru că toată lumea vrea sume, eu cred că în următorii 5-10 ani, corelaţi şi cu performanţele internaţionale, clubul va ajunge undeva la 10-15 milioane de euro, bani din sponsorizări, pe sezon.
E un cerc aici. Odată cu creşterea performanţelor sportive, cresc şi performanţele în afara terenului, adică banii, ceea ce duce şi la creşterea performanţelor sportive. Dacă totul este făcut corect, bineînţeles. Cele mai bune exemple sunt cluburile din Germania. De exemplu, Schalke. A fost în sferturile Champions League şi acum e aproape de Liga 3. Lucrurile trebuie făcute bine, ca un întreg. Şi asta cred că facem noi la Rapid interesant. Domnul Şucu asta a făcut. A venit şi ne-a dat nu doar banii, ci şi confirmarea că ceea ce făceam noi era bine. Noi încercăm să le legăm.
Sigur că discutăm de 10 milioane de euro din sponsorship, dar vom creşte şi merchandising-ul, şi ticketing-ul, şi banii din vânzarea de jucători. Dacă vom face totul corect, sustenabil, la final, când vom trage linie, vom putea vedea că suntem pe plus şi clubul merge bine, iar acţionarii îşi iau banii pe care i-au băgat", a declarat Daniel Carciug, sponsorship manager la FC Rapid.
După victoria Rapidului în...
Liderul actual al Superligii a...
Transferat de FCSB de la...
Radu Constanţea, preşedintele...
După victoria Rapidului în...
Transferat de FCSB de la...
FCSB va evolua împotriva...
Croatul Goran Ivanisevic a...
Liderul actual al Superligii a...