Superliga Romaniei Falimentul clubului Rapid "a fost cea mai benefică lecţie, dar şi cea mai mare umilinţă"
Data publicării:
În 2015, Rapid a intrat în faliment, iar clubul s-a desfiinţat. Abia în 2017 s-a reînfiinţat, însă a fost nevoită să o ia de jos, de la Liga a 5-a. După promovări succesive până în Liga a 2-a, Rapid a avut nevoie de doi ani pentru a promova în Liga 1. 

Acum, obiectivul Rapidului este ca întregul clubul să devină sustenabil şi, într-un final, să poată funcţiona fără să aibă neapărată nevoie de aportul financiar al unui patron. Obiectivul acesta a fost enunţat de Dan Şucu în urmă cu câteva luni, însă a fost întărit şi într-un interviu exclusiv DC Sport de către Daniel Carciug, sponsorship manager-ul echipei. 

"Noi ne propunem, şi e un obiectiv al întregului club, ca în următorii ani, maximum 5 ani, să devenim sustenabili 100%, chiar către profitabil. Ceea ce nu înţeleg suporterii, dar şi marea masă a oamenilor de fotbal, este că patronii nu pot veni să bage bani la nesfărşit. E ca atunci când ai o pasiune. Dar câţi bani poate să bagi bani în pasiunea aia? Şi atunci, pasiunea aia trebuie să o converteşti într-un business. Şi asta încercăm noi să facem la Rapid, având precedentul dureros al falimentului. 

Cred că falimentul a fost cea mai benefică lecţie, dar în acelaşi timp cea mai mare umilinţă pe care a avut-o Rapid. Şi cred cu tărie că este cea mai mare umilinţă prin care poate trece un club de fotbal. Din acest motiv, noi nu vrem să mai repetăm acea experienţă şi ne concentrăm ca în următorii ani nu doar sponsorshipul să crească, ci toate liniile de venit ale clubului să crească. 

Dacă e să ne raportăm la sume, pentru că toată lumea vrea sume, eu cred că în următorii 5-10 ani, corelaţi şi cu performanţele internaţionale, clubul va ajunge undeva la 10-15 milioane de euro, bani din sponsorizări, pe sezon. 

E un cerc aici. Odată cu creşterea performanţelor sportive, cresc şi performanţele în afara terenului, adică banii, ceea ce duce şi la creşterea performanţelor sportive. Dacă totul este făcut corect, bineînţeles. Cele mai bune exemple sunt cluburile din Germania. De exemplu, Schalke. A fost în sferturile Champions League şi acum e aproape de Liga 3. Lucrurile trebuie făcute bine, ca un întreg. Şi asta cred că facem noi la Rapid interesant. Domnul Şucu asta a făcut. A venit şi ne-a dat nu doar banii, ci şi confirmarea că ceea ce făceam noi era bine. Noi încercăm să le legăm. 

Sigur că discutăm de 10 milioane de euro din sponsorship, dar vom creşte şi merchandising-ul, şi ticketing-ul, şi banii din vânzarea de jucători. Dacă vom face totul corect, sustenabil, la final, când vom trage linie, vom putea vedea că suntem pe plus şi clubul merge bine, iar acţionarii îşi iau banii pe care i-au băgat", a declarat Daniel Carciug, sponsorship manager la FC Rapid. 

Youtube video image


Autorul articolului: Florin Răvdan
Categorie: Superliga Romaniei

logo icon Articole similare

Superliga Romaniei De ce nu s-a adaptat Cătălin Cîrjan la Rapid

Ionuţ Voicu, team-managerul celor de la Rapid, a...

Superliga Romaniei Cristi Ganea recunoaşte: Am greşit când am semnat cu FCSB

Cristi Ganea a jucat la FCSB înainte de a reveni la...



logo icon Cele mai noi articole

Superliga Romaniei De ce nu s-a adaptat Cătălin Cîrjan la Rapid

Ionuţ Voicu, team-managerul celor de la Rapid, a...


logo icon Cele mai citite
Sursa: Agerpres

Semnal de alarmă după meciurile din Liga Naţiunilor: Suntem pe cale să pierdem tot ce am câştigat cu Edi Iordănescu

Sursa: Agerpres

Alex Pop e dorit de Dinamo, dar Oţelul l-ar putea pierde şi pe Juri Cisotti

Agerpres

Ţinta setată de Marius Şumudică jucătorilor de la Rapid

Agerpres

David Maftei şi Răzvan Tănasă nu pot juca pentru Oţelul cu Farul. Dorinel Munteanu a anunţat când revin Cisotti şi Cisse

pixel